Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Bridgebuilders Axel - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Bridgebuilders Axel - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Thijs en Pjotr

Blijf op de hoogte en volg Bridgebuilders Axel

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

17&18 juli 2015

Vrijdagochtend begon met een ontbijtje om half 9 en met het wachten op Lilly, Courtney, Sara en haar broer Nick. Zij zijn samen met ons de hele dag gaan sightseeen in New York City! Onze “gids” Howard leidde ons eerst naar Ground Zero. Dit was heel indrukwekkend. We vonden het vooral heel bijzonder dat het heel erg down-to-earth was, terwijl alles verder in Amerika juist zo groots is. Wat ook heel mooi was, is dat er elke ochtend witte rozen worden geplaatst bij de namen van mensen die jarig zouden zijn geweest.
Na Ground Zero hebben we vanaf de ferry de Statue of Liberty en de New York skyline bewonderd. Het was heel gaaf om deze een keer in het echt te zien. Hierna zijn we langs de Starbucks en Wallstreet (met verrassend veel Nederlandse straatnamen) naar Times Square gelopen.
Times Square was echt heel erg gaaf! Het was heel overweldigend, groots, druk en vooral opgeblazen Amerikaans. Op Times Square kregen we, na een korte instructie over waar we wel of niet mochten komen, twee uur vrije tijd. Toen iedereen ongeveer klaar was met shoppen, zijn we gaan eten in het Hard Rock Café.
Na het eten zijn we over 5th Avenue naar Central Park gelopen, waar we een heeeel klein stukje doorheen zijn gegaan. Daarna mochten we weer met de metro naar huis. Dit was, hoewel je dat niet zou verwachen, een hele opgave met de rolstoel van Courtney.
Het was een super leuke, maar ook een enorm vermoeiende dag. Iedereen was dus blij dat we weer naar bed mochten.

Zoals je kunt lezen hierboven, was de 17de zo’n ontzettend drukke dag, dat we niet de tijd hadden om de blog te schrijven. Terwijl we deze blog schrijven, is het in Nederland al zondag en ligt iedereen lekker te slapen. Wij daarentegen, zitten nu in onze host families! Vandaag zijn we namelijk , na een omweg langs een enorme Outlet Mall en Orange County Choppers aangekomen in New Paltz. Marije, Annefleur, Monica en Talitha verblijven in Kingston en Naomi, Sam, Jitske, Elise, Pjotr en Thijs verblijven in New Paltz zelf. In deze gastgezinnen zullen we de komende 6 dagen doorbrengen.
Vanavond hebben we een lekker rustige avond, zonder een programma, zodat we het gastgezin kunnen leren kennen en kunnen bijkomen van gisteren.

Thijs en Pjotr

• 19 Juli 2015 - 05:06

Esther:

Nou Pjotr, droom uitgekomen met bezoek aan OCC, kun je nu wel weer naar huis hahaha.

Veel plezier allemaal met dag 5 na een goede nachtrust.

• 19 Juli 2015 - 08:28

De Deesjes:

Tjonge wat een ervaringen, om nooit meer te vergeten! Even lekker bijkomen en dan weer verder genieten. Wij kijken alweer uit naar het volgende blog.doei

• 19 Juli 2015 - 11:09

Gabriella:

Is Pjotr achtergebleven bij OCC ;-) ?
    Enjoy your stay with the host families!

• 19 Juli 2015 - 12:16

Carlo En Corry (vader Van Pjotr):

wauw wat een indrukwekkende dag. wij zijn jaloers hier in de regen nu.
    neef Martijn van Beek wil ook graag naar het hardrockcafé in NY.
    nog veel plezier, weet alleen niet waar jij ( pjotr) slaapt?

• 20 Juli 2015 - 12:29

Marc, Annelies En Naomi:

We genieten van jullie reisverslagen, foto's en het filmpje via facebook. Fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen!
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen in de gastgezinnen. Liefs van ons drietjes.

• 20 Juli 2015 - 21:35

Ellen:

leuk om al jullie belevenissen te lezen en te volgen. Veel plezier!

• 26 Juli 2015 - 19:10

Nellie De Koeijer:

Wat een beleving!!!

Nog fijne dagen voor jullie allemaal,groetjes uit Axel.

Bridgebuilders Axel

Welkom! Wij zijn Sam, Annefleur, Pjotr, Monica, Naomi, Thijs, Jitske en Marije, en samen met onze twee begeleiders vormen wij de Bridgebuilder groep van Axel! Samen gaan wij een uitwisselingsproject doen met jongeren uit New York, om meer te leren over hun geloof, cultuur, en dagelijks leven. Op dit blog kan je van alles over ons volgen, terwijl we de Verenigde Staten onveilig maken met onze aanwezigheid. We gaan ons best doen om iedere dag een stukje te schrijven. Post je ook een reactie?

Actief sinds 11 April 2015
Totaal aantal bezoekers 12004